Informacje ogólne
Nowoczesne układy wtryskowe wymagają czystego i jednorodnego paliwa dostarczanego możliwie bez pulsacji. Filtry paliwa są więc niezwykle ważnym elementem układu, ponieważ zatrzymują zanieczyszczenia i wodę znajdującą się w paliwie.
Prawidłowa filtracja paliwa zapobiega spadkom mocy silnika, uszkodzeniu elementów silnika czy przerwaniu dopływu paliwa.

Rodzaje filtrów paliwa
Wkłady filtrów paliwa
Montowane są bezpośrednio w szczelnych obudowach zintegrowanych z silnikiem. Produkowane są z niezwykłą dbałością o środowisko. Części metalowe (denka i rdzenie) zastąpiono nowoczesnymi tworzywami sztucznymi odpornymi na działanie paliwa, które zmniejszają wagę filtru i usprawniają proces utylizacji.

Filtry wkręcane
Filtry wkręcane bezpośrednio do układu paliwa. Wymiana tego rodzaju filtra jest niezwykle prosta i niweluje prawdopodobieństwo wprowadzenia do układu zanieczyszczeń z zewnątrz.

Filtry z przyłączeniami
Stosowane zarówno w silnikach benzynowych, jak i w silnikach diesela. Jest to hermetycznie zamknięta plastikowa lub metalowa obudowa. Posiadają przyłączenia odpowiednich przewodów paliwowych. Często stosowany jest w nich wieloetapowy proces filtracji.